Klantenservice: meest gestelde vragen (FAQ)

Bestellen

Mijn winkelwagentje is te vol, hoe pas ik dat aan?

Heeft u teveel van een product in uw winkelwagentje staan en wilt u dit terug verminderen?

U kunt dit doen door in het winkelwagentje te klikken op de knop “Winkelwagen leegmaken”.

Vervolgens zullen alle producten uit uw winkelwagen verwijderd worden, zodat u opnieuw kan beginnen.

Naar welke landen leveren jullie?

Hierbij een overzicht:

  • België en Nederland natuurlijk
     
  • En eveneens ook:
    • Bulgarije
    • Cyprus
    • Denemarken
    • Duitsland
    • Estland
    • Finland
    • Frankrijk
    • Griekenland
    • Hongarije
    • Ierland
    • Italië
    • Luxemburg
    • Malta
    • Monaco
    • Oostenrijk
    • Polen
    • Portugal
    • Roemenië
    • Slovenië
    • Spanje
    • Tsjechië
    • Verenigd Koninkrijk
    • Zweden

Voor alle zendingen naar het buitenland wordt er extra transportkost aangerekend die overeenkomt met de reële extra kost.

Levering

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

We houden u steeds op de hoogte indien de status van uw bestelling wordt gewijzigd.

We sturen een e-mail in de volgende fases van het leveringsproces:

  • Op moment dat u uw bestelling correct heeft doorgegeven aan ons
  • Op moment dat wij uw betaling ontvangen hebben (indien via bankoverschrijving)
  • Op moment dat wij uw bestelling overgedragen hebben aan de bezorgdienst
  • Bij eventuele lange vertraging bij uitlevering
  • Bij eventuele problemen met uw bestelling

 

Bestelling correct doorgegeven

Op het moment dat uw bestelling correct doorgegeven is aan ons, komt uw bestelling in ons systeem en wachten we op de betaling. Indien u online betaald, komt dat ook onmiddellijk bij ons binnen en gaan we naar de volgende fase.

Indien u gekozen heeft om te betalen via een bankoverschrijving, wordt gewacht tot het moment dat het geld op onze rekening staat. Afhankelijk van uw bank is dit 2-3 bankwerkdagen. Weekends, feestdagen en andere sluitingsdagen van banken tellen dus niet mee.

 

Betaling correct ontvangen

Op het moment dat wij uw betaling ontvangen hebben, krijgt u hierover een melding. Vanaf dat moment gaan wij met uw bestelling aan de slag.

Indien het product in voorraad is, zal uw bestelling kunnen verwerkt worden.
Indien het product niet in voorraad (meer) is, wordt gewacht totdat het binnenkomt.

 

Bestelling verzonden

Altijd vanaf het moment dat uw bestelling volledig klaar is en wordt overgedragen aan de bezorgdienst, krijgt u hierover een e-mail.

Vanaf dan kan het snel gaan.

Woont u in België? Dan heeft 98% van onze klanten de bestelling de volgende werkdag thuis. Bent u bij de ongelukkige 2%, dan zal het nog een werkdag later zijn.
Indien uw pakket een traceercode heeft, wordt dit ook in de e-mail vermeld en kan u via de website van bPost uw pakket zelf volgen waar het is.

Woont u een ander land dan België? In het buitenland is de levering na 2 à 3 werkdagen voor Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk, na 3 à 5 werkdagen in de meeste landen van de EU en na 4 à 8 werkdagen in de rest van de wereld. In Nederland wordt ook geleverd op zaterdag, maar niet op maandag.

Wat als mijn bestelling niet in de brievenbus past?

Vanaf je bestelling niet in de brievenbus past, sturen wij het op als pakket. In zo’n geval wordt aangebeld door de postbode om het pakket bij je af te geven.

Indien het pakket aan je afgegeven moet worden en je bent niet thuis, dan zal er een bericht achter gelaten worden in je brievenbus. Je hebt dan verschillende mogelijkheden afhankelijk van de koerierdienst.

Als je pakje geleverd werd door DHL, kan je:

  • Het pakket afhalen op een moment dat het je uitkomt. Je kan dan kiezen voor aflevering op een DHL Parcelshop. Wij bieden de keuze uit vijf DHL Parcelshops in de buurt van jouw afleveradres. Wanneer het pakket is aangekomen ontvang je een e-mail dat het pakket afgehaald kan worden.
  • Het pakket bij de buren laten bezorgen. Wanneer je weet dat je niet thuis bent wanneer onze bezorger het pakket komt aanbieden, maar één van de buren wel thuis is, kan je voor deze optie kiezen. Onze bezorger levert het pakket dan af bij je buren.
  • Je pakket op een ander moment laten leveren. Je kiest voor deze optie wanneer je het pakket op een andere dag of tijd, anders dan aangegeven op de kaart van de bezorger, wil laten bezorgen. Dit kan dan natuurlijk ook in de avond of op zaterdag.

Als je pakje geleverd werd door PostNL, kan je:

  • Het pakket bij de buren laten bezorgen. Wanneer je weet dat je niet thuis bent wanneer onze bezorger het pakket komt aanbieden, maar één van de buren wel thuis is, kan je voor deze optie kiezen. Onze bezorger levert het pakket dan af bij je buren.
  • Wachten op een tweede aflevering aan huis. Van dinsdag tot en met zaterdag zal PostNL je pakje een tweede maal aanbieden indien je de eerste maal niet thuis was.
  • Het pakje zelf afhalen aan een Kariboopunt indien je de tweede aanbieding gemist hebt. Indien beschikbaar krijg je een email op het moment dat het pakket op het afhaalpunt is gearriveerd. Na 7 dagen, indien nodig, krijg je nog een email met herinnering om je pakket af te halen. Via de barcode of de niet-thuis code (dit staat op het niet-thuis briefje dat onze chauffeur achterlaat) kan je nagaan op welke afhaallocatie het pakket zich bevindt.
Wat als ik niet thuis ben wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Indien je niet thuis bent op het moment dat je pakje afgeleverd wordt, dan zal er een bericht achter gelaten worden in je brievenbus. Je hebt dan verschillende mogelijkheden afhankelijk van de koerierdienst.

Als je pakje geleverd werd door DHL, kan je:

  • Het pakket afhalen op een moment dat het je uitkomt. Je kan dan kiezen voor aflevering op een DHL Parcelshop. Wij bieden de keuze uit vijf DHL Parcelshops in de buurt van jouw afleveradres. Wanneer het pakket is aangekomen ontvang je een e-mail dat het pakket afgehaald kan worden.
  • Het pakket bij de buren laten bezorgen. Wanneer je weet dat je niet thuis bent wanneer onze bezorger het pakket komt aanbieden, maar één van de buren wel thuis is, kan je voor deze optie kiezen. Onze bezorger levert het pakket dan af bij je buren.
  • Je pakket op een ander moment laten leveren. Je kiest voor deze optie wanneer je het pakket op een andere dag of tijd, anders dan aangegeven op de kaart van de bezorger, wil laten bezorgen. Dit kan dan natuurlijk ook in de avond of op zaterdag.

Als je pakje geleverd werd door PostNL, kan je:

  • Het pakket bij de buren laten bezorgen. Wanneer je weet dat je niet thuis bent wanneer onze bezorger het pakket komt aanbieden, maar één van de buren wel thuis is, kan je voor deze optie kiezen. Onze bezorger levert het pakket dan af bij je buren.
  • Wachten op een tweede aflevering aan huis. Van dinsdag tot en met zaterdag zal PostNL je pakje een tweede maal aanbieden indien je de eerste maal niet thuis was.
  • Het pakje zelf afhalen aan een Kariboopunt indien je de tweede aanbieding gemist hebt. Indien beschikbaar krijg je een email op het moment dat het pakket op het afhaalpunt is gearriveerd. Na 7 dagen, indien nodig, krijg je nog een email met herinnering om je pakket af te halen. Via de barcode of de niet-thuis code (dit staat op het niet-thuis briefje dat onze chauffeur achterlaat) kan je nagaan op welke afhaallocatie het pakket zich bevindt.
Wordt een bestelling van meerdere artikelen in 1 keer geleverd?

Standaard wordt één bestelling in één keer verzonden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer uw bestelling bezorgd wordt.

Hierop wordt soms afgeweken:

  • Indien een product bij ons langer uit voorraad gaat zijn en wij intussen hiervan op de hoogte zijn, terwijl dit op moment van aankoop niet gecommuniceerd werd, sturen wij al op wat er wel in voorraad is. Wat dan later binnenkomt krijgt u dan later opgestuurd.

    Deze service is zonder extra kosten voor u.

    U krijgt een verwittiging via e-mail de eerste keer als uw producten worden verzonden. U krijgt nog eens opnieuw een e-mail als de rest wordt verzonden.
     
  • Soms past een combinatie van meerdere items van één bestelling niet in één verpakking. In dit geval kan ervoor gekozen worden om uw zending in meerdere dozen of enveloppen te steken. In dit geval wordt sowieso wel alles tegelijk naar u verzonden, zodat dit normaal gezien tegelijk zal aankomen.
    U krijgt een e-mail dat uw bestelling werd verzonden. Deze e-mail maakt geen vermelding dat het in meerdere enveloppen/dozen wordt opgestuurd. Uiteindelijk maakt dat ook niet uit, u krijgt het uiteindelijk toch tegelijk aan. U heeft dan 2x plezier om het pakketje te openen!
Mijn bestelling werd verzonden, maar ik heb ze nog niet ontvangen

Op het moment dat uw bestelling wordt verzonden, dan krijgt u hiervan een e-mail.

Heeft u die e-mail nog niet gehad? Dan werd uw bestelling nog niet verzonden, ook al heeft u die reeds betaald. Dit kan bijvoorbeeld liggen aan het feit dat een product niet in voorraad is.

Heeft u van ons wel al een e-mail ontvangen dat uw bestelling werd verzonden?
In dit geval vragen we 7 dagen te wachten alvorens aan de alarmbel te trekken. Hoewel 98% de volgende werkdag geleverd wordt, kan het voorkomen dat een zending bij het transportbedrijf “van de band valt” en zo enkele dagen vertraging oploopt. Normaal gezien komt uw zending gewoon aan.

Woon je buiten België of Nederland? De levertijden zijn langer in het buitenland. In het buitenland is de levering na 2 à 3 werkdagen voor Duitsland, Luxemburg en Frankrijk, na 3 à 5 werkdagen in de meeste landen van de EU en na 4 à 8 werkdagen in de rest van de wereld. In Nederland en België wordt ook geleverd op zaterdag, maar niet op maandag.
Wacht bovenop de levertijden die hierboven staan voor uw land nog een 7 werkdagen extra alvorens aan de alarmbel te trekken. Feestdagen kunnen verschillen tussen landen, een staking van vliegtuigmaatschappijen of een ander probleem kan een levering al snel een aantal dagen vertragen naar buitenlandse adressen.

Bij de aankondiging van uw verzonden bestelling heeft u mogelijk een traceercode ontvangen. Alles wat niet in een envelop past krijgt zo’n code. In zo’n geval kan u via de link in de e-mail uw pakket traceren. Zo kan u zien waar het inmiddels is of wat er eventueel misgelopen is. Zo kan het zijn dat u bijvoorbeeld niet thuis was en het pakket op het postkantoor ligt of bij de buren werd afgeleverd (in het buitenland).

Uw bestelling werd verzonden en u heeft geen traceercode en het blijft te lang weg? Contacteer ons dan!

Kan ik laten leveren op een ander adres dan mijn adres?

Jazeker, dat is mogelijk.

Bij het bestellen kan u aangeven dat het leveradres ANDERS is. Wij sturen het op naar het leveradres dat u zelf kiest.

Het is dus mogelijk dat u een cadeau betaald en rechtstreeks naar de ontvanger opstuurt. Ook voor bedrijven is zo het facturatie adres mogelijk anders dan het leveradres.

  • Bij het bestellen heeft u in "Stap 2: Factuuradres" het factuuradres in te geven.
  • Onderaan kan u het vierkantje uitklikken waarbij staat "Mijn factuur- en afleveradres zijn hetzelfde. "
  • Klik op "Verder"
  • Nu kan u het leveringsadres ingeven.

 

Wanneer en door wie ontvang ik mijn bestelling?

Woon je in België of Nederland?
Dan ontvang je brienvenbuspost altijd door PostNL van dinsdag tot en met vrijdag. Ook pakjes in België worden door PostNL verzorgd. Pakjes in Nederland worden echter door DHL verzorgd.

Voor zeer grote/zwarte artikelen gebruiken we soms andere bezorgdiensten. Dit wordt per product bekeken en kan daarom verschillen. Je wordt in elk geval op de hoogte gehouden bij een levering.

Woon je buiten België?
Dan ontvang je je zending door je lokale postbezorger.

Retourneren

Ik wil een artikel retourneren

Wil je een artikel retourneren? Dat kan! Je hebt bij de SenNet Shop 21 dagen bedenktijd.

Binnen die tijd kan je retourneren. Belangrijk is dat je het enkel kan retourneren indien de verpakking ongeopend en onbeschadigd is.

Kijk in onze Algemene Voorwaarden voor alle details betreffende je Recht op retour.

Hierbij de procedure duidelijk op een rijtje:

1. Neem binnen de 21 dagen contact met ons op via deze pagina. Vermeld ook het rekeningnummer waar we je geld terug naartoe kunnen sturen alsook de reden voor terugzending. Indien je pakje ongeopend en onbeschadigd is en in de originele verpakking zit, kan je bij ons een Kiala terugzendformulier aanvragen waarmee je aan gereduceerd tarief je bestelling naar ons kan opsturen.

2. Verstuur het pakje terug naar ons. Dit kan je doen door het pakje inclusief documentatie, garantiebewijzen en je pakbon (of een kopie ervan) binnen te brengen bij het dichtstbijzijnde Kiala afhaalpunt. Deze vindt je hier:

3. Wij storten het geld terug naar je rekening

Indien het pakje volledig, ongeopend, correct en onbeschadigd werd ontvangen samen met de pakbon binnen de gestelde termijn en we je correcte rekeningnummer hebben gekregen.

Dan staat je geld binnen 45 dagen op je rekening (meestal sneller).

Ik wil een product terugsturen, het werd verkeerd geleverd

Neem met ons contact op via het contactformulier. We lossen het voor je op!

Belangrijk: stuur het product nog niet onmiddellijk terug, enkel na contact met de klantendienst. Het terugsturen is op onze kosten, maar enkel indien het transport door ons geregeld wordt.

Verzendingskosten terugbetalen

Het terugsturen is op jouw kosten.

Stuur je het terug naar aanleiding dat wij een fout maakten? (zoals bijvoorbeeld verkeerde product gestuurd) Dan is de verzending WEL op onze kosten.
Maar nog niet onmiddellijk terugsturen! We kunnen enkel het transport op ons nemen indien dit door ons geregeld is. Wacht dus op het antwoord van de klantendienst alvorens het op te sturen. Stuur je het toch op zonder dat dit door ons geregeld is, dan kunnen we de kosten niet op ons nemen. En dat zou spijtig zijn voor je natuurlijk. Wacht dus op het antwoord en wij regelen het voor je op onze kosten!

Garantie & reparatie

Betalen

Wat is jullie rekeningnummer?

U heeft besteld en u wenst te betalen via bankoverschrijving, maar u bent het rekeningnummer kwijt?

Hierbij in één keer de gegevens!

IBAN: BE83 731 01341 91 15
BIC: KREDBEBB
Naam begunstigde: SenNet Shop (Assesteenweg 65, 1740 Ternat, België)

Geef als mededeling uw bestelnummer mee. Dit bestelnummer kreeg u via e-mail als bevestiging voor uw bestelling.

Diverse vragen

Ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag!

We proberen alle vragen binnen 3 werkdagen te antwoorden. Spijtig genoeg lukt dat niet altijd.

De SenNet Shop heeft enorm veel succes en met momenten worden we overspoeld met enorme aantallen bestellingen. Op zo'n momenten kan het al wat langer duren.

Soms kan het ook gebeuren dat we meer onderzoek moeten doen voor je vraag, navragen bij leveranciers, specialisten, enz. Zo kan het ook wat langer duren voordat we antwoord geven, al zijn we intussen dus wel bezig.

Het heeft GEEN zin om opnieuw te e-mailen. ELKE e-mail die via het contactformulier wordt gestuurd, wordt door een medewerker bekeken en wordt behandeld, zij het mogelijk soms later.

paymethods

Alle prijzen zijn inclusief verzendkosten, inclusief BTW en andere heffingen. Géén extra verzendkosten, géén betalingskosten. - Algemene voorwaarden - Privacy - Cookie Copyright © 2001-2017 SenNetShop - Alle rechten voorbehouden - Hoorndriesstraat 133, 9820 Merelbeke, België, BTW/KvK: BE 0838.099.794, ING BE76 3631 6695 2295, contact@sennetshop.be